Trygg avtalsprocess

Trygg avtalsprocess på Proff
Det är viktigt att du som blir kund på Proff.se känner dig trygg med vår avtalsprocess. Ett avtal med Proff löper på tolv månader och du blir som kund återkontaktad innan avtalsperiodens slut.

Säljkontakt via telefon
Om du blir kontaktad av vår säljare via telefon  skall det tydligt framgå i inledningen av samtalet att det gäller Proff.se, som är en Eniroprodukt med finansiell information. När du och säljaren är överens om ditt köp kommer du att direkt i samtalet få dig tillsänd en elektronisk orderbekräftelse via SMS eller mail som du måste godkänna. Så snart du har gjort detta kommer uppgifterna omedelbart att publiceras på Proff och du får inloggningsuppgifter till Proff Kundweb där du själv kan uppdatera, ändra och komplettera ditt köp.

Orderförnyelse via brev
Om du blir kontaktad via brev för förnyelse av din tidigare order på Proff.se, så framgår det tydligt att beställningen avser Proff.se samt vilka uppgifter ordern innehåller och vad du ska göra om du vill ändra uppgifterna eller avboka beställningen.

Faktura
Cirka 30 dagar efter att du som kund har erhållit din orderbekräftelse skickar Proff en faktura med 15 dagars betalningsvillkor.

Ångerrätt
Som kund hos Proff har du alltid 15 dagars ångerrätt från det att din order har blivit lagt, det vill säga från och med att du vid samtal med vår försäljare muntligen har accepterat beställningen.  För att avboka din beställning så kontaktar du Proff kundservice.

Kundservice
Proff kundservice kan bistå dig i alla frågor gällande din order samt guida dig igenom alla steg i avtalsprocessen. Du når dem på
Telefon 0770 – 111 335 Fax: 0770 – 111 336 eller epost: kontakt@proff.se